معلمان مدارس غیردولتی استخدام می شوند؟-راهبرد معاصر

معلمان مدارس غیردولتی استخدام می شوند؟

نماینده خلخال در مجلس با بیان اینکه معلمان مدارس غیردولتی بخشی از بدنه آموزش و پرورش هستند، از اینکه هیچ اولویتی برای استخدام آنها در این وزارتخانه در نظر گرفته نشده است انتقاد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۸ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 29
کد خبر: ۹۳۵۵۶

به گزارش راهبرد معاصر، سید غنی نظری نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 8 تیرماه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و در مخالفت با آن اظهار داشت: مدارس غیرانتفاعی بخشی از فشار آموزشی وزارت آموزش و پرورش بر دوش می‌کشند در حالی که مشکلات زیادی هم دارند.

 

وی افزود: دغدغه اصلی رفع مشکلات معلمان و حقوق و بیمه و عدم رعایت قانون کار در طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی در نظر گرفته نشده است.

 

نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معلمان مدارس غیردولتی بخشی از بدنه آموزش و پرورش هستند که در طرح مذکور به آنها بی توجهی شده است ضمن اینکه هیچ اولویتی هم برای استخدام آنها در وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته نشده است.

 

غنی اظهار داشت: دریافت شهریه‌های نجومی طبق طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی وجود دارد و عملا به این شهریه‌ها وجاهت داده‌ایم.

 

وی افزود: تعارض منافع در کشور زیاد است و متأسفانه عمده آن در وزارت بهداشت و کانون وکلاست و بر همین اساس هم در تاسیس مدارس غیردولتی تعارض منافع داریم.

 

نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید در باره نحوه اداره کردن و ساماندهی مهدکودک‌ها جدیت لازم را داشته باشیم و نبایستی مهدهای کودک بین زمین و آسمان وزارت بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش بمانند./فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار